24 Kasım 2012 Cumartesi

Mübadelenin 86. Yılında Dostlarımızla Buluştuk!


Derneğimizin düzenlediğ "Mübadele'nin 86. Yılı" etkinliği, 30 Ocak 2009 Cuma günü Kuşadası Kütüphane Salonu'nda gerçekleştirildi. Salonu dolduran Kuşadalılar ve misafirlerimiz, Yard. Doç. Ayten Can Tunalı'nın "Zorunlu Göç" sunumunu ve Tahsin İşbilen'in "Benim Giritli Limon Ağacım" belgeselini ilgiyle izledi. Didim Belediye Bşk. Mümin Kamacı, Güzelçamlı Belediye Bşk. Bayram Bayözlü yanısıra Samsun Mübadele Derneği Aydın Temsilcisi Hüseyin Yılmaz da toplantımıza katılanlar arasındaydı.
Merkezi İstanbul'da bulunan Lozan Mübadilleri Vakfı Genel Sekreteri Sefer Güvenç etkinliğimize başarı dileyen bir mesaj göndedi.
Dernek Başkanımız Süleyman Aran'ın toplantıyı açmasının ardından,2. Bşk.Ahmet Altunsoy, Mübadele süreci, Kuşadası ve etkinliğe ilişkin bilgiler verdi. Altunsoy ADÜ Tarih bölümü öğretim görevlisi Yrd. Doç. Ayten Can Tunalı'yı tanıtarak mikrofnf kendisine bıraktı.
Plaket
Bşk Aran'ın, Doç.Tunalı'ya plaket verirken
Doç. Tunalı'nın, "Mübadele, mübadillik süreci ve kimliği" üzerine vurgular yaptığı sunumu katılımcılar tarafından ilgiyle izlendi.
Son bölümde, ise Tahsin İşbilen'in "Benim Giritli Limon Ağacım" belgesel filmi izlendi. Toplantının bitiminde, dernek bşk. Süleyman Aran, Doç. Tunalı'ya bir teşekkür plaketi takdim etti. 
Gece, dernek üyeleri ve toplantıya katılan misafirlerimizle birlikte Kuşadası Öğretmenevi'ndeki yemekle devam etti. Çeşitli kuşaklardan mübadillerin anılarıyla renklenen yemek geç saatlerde sona erdi.

0 yorum:

Yorum Gönder

Paylaş

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More